SPACE 2, czyli Erasmus+ na Słowacji

Jako FEIS byliśmy partnerem projektu SPACE „Studenckie parlamenty dla aktywnej i kreatywnej Europy”. Projekt odbył się w ramach programu Erasmus+, na przełomie sierpnia i września (konkretnie 27,8 – 4,9. 2021). Uczestnicy z trzech krajów europejskich wymienili się informacjami i doświadczeniami na temat swoich parlamentów młodzieżowych i uczniowskich rad szkolnych w pięknym otoczeniu Pensjonatu Branecký w Trenczynie. Językiem projektu był angielski.

Poniżej galerii zapraszamy do naszej relacji!

Głównym celem projektu było zwiększenie udziału młodych ludzi w sprawach publicznych na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę przede wszystkim z uczniami szkół ponadgimnazjalnych, którzy są bezpośrednio zaangażowani w działalność ich sejmików uczniowskich lub rad uczniowskich. Ci młodzi ludzie mają już pewne doświadczenie w kwestiach uczestnictwa, integracji, wolontariatu, możliwości dla rad uczniowskich i parlamentów młodzieżowych oraz związanych z nimi przepisów, a także innych, które omówiliśmy i rozwinęliśmy podczas projektu. Tematy wspierające ich aktywne uczestnictwo w sprawach publicznych, rozwój umiejętności miękkich, takich jak komunikacja, zarządzanie grupą, planowanie i delegowanie były również bardzo potrzebnymi blokami dodanymi w projekcie.
Program bogaty w zajęcia

Działania w trakcie projektu:

  • Dzielenie się doświadczeniami
  • Działania na rzecz motywowania młodych ludzi do udziału w działaniach demokratycznych, w tym w parlamentach studenckich
  • Wymiana i nauka międzykulturowa
  • Znajomość praw i przepisów regulujących pracę parlamentów studenckich w krajach uczestniczących
  • Omów prawa i obowiązki parlamentów studenckich w celu wyjaśnienia ich roli w środowisku szkolnym;
  • Codzienna autorefleksja i grupowa refleksja nad procesem uczenia się przez cały projekt, a także praca w samorządach studenckich – co mi dałem?
  • Rozwijanie umiejętności miękkich uczestników, takich jak komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
  • Wyposaż uczestników w podstawowe umiejętności promocyjne potrzebne do ich działalności w samorządach studenckich: produkcja wideo, produkcja materiałów promocyjnych
  • Rozwiązywanie problemów spowodowanych pandemią
  • Jak samorząd studencki może pomóc uczniom i dyrektorom szkół w sytuacjach kryzysowych?;
  • Podejmować właściwe kroki;
  • Aktualności Erasmus+, Europejski Korpus Solidarności.

Poprzez te działania organizatorzy i partnerzy projektu (KCVČ – RCM, FEIS, Petrklíč help) chcieli zrealizować główne cele projektu. Uczestnicy nabyli nowe umiejętności w zakresie planowania, delegowania, zarządzania grupą i komunikacji. Autorefleksja i ocena były ważną częścią każdego dnia.

Energizery posłużyły do ​​przełamania początkowych barier, aw kolejnych dniach do „obudzenia” grupy. Stosowano je nie tylko na początku dnia, ale także wtedy, gdy uwaga uczestników zmniejszyła się po bardziej wymagającym programie. Uczestnicy projektu często pracowali w grupach mieszanych, co sprzyjało wymianie doświadczeń.

Koordynator pracy z młodzieżą samorządu Trenczyn poinformował obecnych o nowościach na szczeblu regionalnym. Zwróciła również uwagę na unikalny projekt pt. „Aktywizacja rozwoju kompetencji i motywacji kształcenia uczniów i nauczycieli w celu zwiększenia ich sukcesu na rynku pracy oraz usprawnienia procesu edukacyjnego w szkołach średnich w regionie Trenczyn” „w skrócie” 4EDU ”, które stworzy i przetestuje w praktyce nowy sposób wspierania i kształcenia nauczycieli, specjalistów i osób pracujących z młodzieżą. Projekt ten w zasadniczy sposób wpłynie na sposób procesu edukacyjnego w szkołach średnich i środowisku szkolnym. Zastanowi się nad istniejącymi działaniami wspierającymi w regionie i sytuacją, jaka jest obecnie w szkołach średnich.

Podobne wpisy